Dřep/squat

cviky známé i méně známé

Moderátoři: pascal, keba

Uživatelský avatar
Folis
Příspěvky: 12336
Registrován: 15. úno 2007 15:51
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Folis » 18. srp 2012 8:20

Dřep - svatý grál silových cviků (I.)

- http://powerlifting.ronnie.cz/c-10939-d ... iku-i.html

Uživatelský avatar
lelek
Příspěvky: 677
Registrován: 26. črc 2012 1:49
Bydliště: nestále

Příspěvekod lelek » 28. led 2013 11:19

Zdravim,
pri drepe mam problem, a to ze ho mam prilis slabsi ako DL (DL196, Drep132 pre 1RM) Dokonca i goodmorning mam silnejsi ako drep.
Drep idem skor technikou power squat, tak zapajam moje silne partie. Ale myslim ze slabinou budu quadricepsy. Olympic squat nie som schopny urobit, ani s prazdnou tycou, nepusti ma to do takej pozicie, takze technicky chcem ostat pri power squat, len sa chcem opytat na nazory/skusenosti, ci aj pri power squat pomoze posilnenie kvadricepsov, hoci niesu tu ta najhlavnejsia partia. Chcem sa totiz na ne viac zamerat. Myslim, ze ich mam slabe (Celny drep 1RM=91kg) a preto ich aj malo zapajam. Cital som totiz vela clankov o tom ako su hamstringy zanedbavane a kvady nie az tak dolezite pre drep, a zacal som tomu verit, ale asi az prilis. Teraz to berem s rezevou a myslim ze v mojom pripade su zanedbane kvady.
Pridavam i video, kritika techniky je vitana, i ked sa to uz tazko naucim inak... teda este raz,otazka je, ci mojej technike a sile pri drepe by mohlo pomoct viac posilnit kvady a eventualne sa priblizit technike olympic squat, i ked v zasade chcem ostat pri power squat. Popripade ine postrehy a nazory velmi uvitam. diky moc

P.S. Sorry ale neviem video upravit tak aby bolo kolmo... a nesmejte sa tej vahe :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=qvJXXmU5ZWA
http://www.youtube.com/watch?v=JW6YexOiwEE
"It never gets easier, you just go faster" (Greg LeMond)

Uživatelský avatar
Jirkas
Příspěvky: 4144
Registrován: 29. lis 2007 22:03

Příspěvekod Jirkas » 28. led 2013 12:05

Drive jsem presne takto drepoval a pretezoval si tim spodni zada :)

Co pomohlo ke zmene:
1) dat cinku u drepu vyse na trapezy, alespon o neco, donuti te to pak byt vic vzprimeny. Pred drepovanim postrecovat achilovky, aby ti pustili kolena o trosku vice dopredu, to chce trenovat aspon 2 mesice s malou intenzitou...
Pak jeste se jeste zameril na silu hornich zad, musis je drzet vice vzprimene :) Nejen pritahy na mezilopatky, ale i jsem cvicil horni zada takto, ve videu od 1:20 si to dej http://www.youtube.com/watch?v=qRRIqAw38Rk Doporucuju ale zacit s 20-40kg dostat se do techniky a pak pridavat :)

2) Celni drepy, celni drepy celni drepy, me taky jeste ted moc nejdou, ale fakt to chce :) Jeste sam uvazuju ze zaradim vypady :)

3) Kdyz vidim techniku drepu, tak je to skoro jak ten good morning. Doporucuju jezdit good morning s malou vahou, ale se zamerenim na hamstringy. Znam to od sebe, od urcite intenzity praci prebiraji hlavne zada. Takze snizit vahu tak na 50% 1RM a opravdu ty hamsy procitit, pomala negativni faze, kontrolovana pozitivni :)
You gotta search within you, you gotta find that inner strength and just pull that shit out of you and get that motivation to not give up and not be a quitter, no matter how bad you wanna just fall flat on your face and collapse

Uživatelský avatar
lelek
Příspěvky: 677
Registrován: 26. črc 2012 1:49
Bydliště: nestále

Příspěvekod lelek » 28. led 2013 12:43

Diky za postrehy,
tie celne drepy 100% suhlas, urcite triafaju klinec po hlavicke. mne zas dost pomohli aj bulharske drepy i obycajne vypady, par krat som ich zaradil a drep isiel o tych 10kg hore... takze v tom budem pokracovat.
Zaujimave je to precvicovanie hornich zad, o tom som neuvazoval. Ale mam skor pocit, ze ak ich nemam dokonale rovne, to nie pre nedostatok sily v nich ale ich pokrcenim v tej najtazsej faze odbremenim slabe nohy... tak to citim ked si to uvedomim. Viem ze zada pri mojom drepe riadne zaberaju, ale praveze necitim, ze by boli pretazene, by som povedal ze by este zniesli vacsiu naloz, opasok vobec nepouzivam, limit su proste nohy... a mam pocit ze hlavne lava noha je velmi slaba, tak tie split squat/vypady a bulharske drepy s viac zameranim na lavu nohu by mohli pomoct...
Este raz vdaka za tipy :)
"It never gets easier, you just go faster" (Greg LeMond)

Uživatelský avatar
Mwerte
Příspěvky: 213
Registrován: 6. pro 2006 15:41

Příspěvekod Mwerte » 28. led 2013 14:06

Není moc co dodat, snad jen hodně protahovat - celé tělo, ještě více nohy a úplně nejvíce lýtka.

Uživatelský avatar
Jirkas
Příspěvky: 4144
Registrován: 29. lis 2007 22:03

Příspěvekod Jirkas » 28. led 2013 17:08

lelek píše:Ale mam skor pocit, ze ak ich nemam dokonale rovne, to nie pre nedostatok sily v nich ale ich pokrcenim v tej najtazsej faze odbremenim slabe nohy


A to je presne ten duvod proc takto neudelas velke maxko, od urcite intenzity te to proste zlomi :wink: tak na tom zkus zapracovat :)
You gotta search within you, you gotta find that inner strength and just pull that shit out of you and get that motivation to not give up and not be a quitter, no matter how bad you wanna just fall flat on your face and collapse

Uživatelský avatar
lelek
Příspěvky: 677
Registrován: 26. črc 2012 1:49
Bydliště: nestále

Příspěvekod lelek » 28. led 2013 21:10

naozaj dik za rady, na sile noh sa bude pracovat :)
Len co mam overene, volakedy som sa pokusal nasilu byt viac vzpriameny, a bolo to o nicom, este ma aj chrbat z toho bolieval... teraz nechavam tomu volny priebeh, tj. idem do predklonu ako mi to prirodzene pride, a odvtedy bolest chrbta zmizla, naopak, drepy mi funguju ako taka rehabilitacia ak niekedy citim pretazeny chrbat z tazkych mrtvych tahov... tj. viem asi moja terajsia technika nie je vhodna na nejake velke maxko, ale aspon konecne mi pocitovo sadla. No budem sa snazit to vylepsovat, ale ako ste hovorili, doplnkovymi cvikmi a strecingom, aby to slo samo, nie nasilu ju menit pocas cviku.
Inak mna asi obmedzuje aj urcita nestabilita v lavom bedernom klbe, ono mi v nom zvykne pukat (pri niektorych pohyboch extenzie), niekedy to prechadza aj do kolena... myslim ze je to od casu co sam mal pad na bicykli (asi 5 rokov dozadu), lava noha je odvtedy pocitovo akasi slaba. Naopak, pravy bederny klb zas mam akoby prilis stuhnuty, musim vzdy pred drepmi riadne rozcvicit... Ale cvicenie mi to neobmedzuje, mozno len to maxko v drepe :)
"It never gets easier, you just go faster" (Greg LeMond)

Uživatelský avatar
Mwerte
Příspěvky: 213
Registrován: 6. pro 2006 15:41

Příspěvekod Mwerte » 28. led 2013 21:18

Na ty kyčle, ale i jiné klouby(obecně a pravděpodobně pro víc jak 80% populace) ještě doporučuju prostudovat rehabilitační metodu, která se jmenuje: "Dornova metoda"

Dají se s její pomocí odstraňovat příčiny disfunkcí a disbalancí kosterně svalového aparátu.

Uživatelský avatar
lelek
Příspěvky: 677
Registrován: 26. črc 2012 1:49
Bydliště: nestále

Příspěvekod lelek » 28. led 2013 21:33

Diki moc , urcite sa po tom poobzeram :thumbsup:
"It never gets easier, you just go faster" (Greg LeMond)

Uživatelský avatar
lelek
Příspěvky: 677
Registrován: 26. črc 2012 1:49
Bydliště: nestále

Příspěvekod lelek » 29. led 2013 11:21

Inak vzdy som sa snazil zistit, ze v com tkvie podstatny rozdiel v zapojeni svalov pri drepe a mrtvole, aby som odhalil tu partiu zodpovednu za moj slaby drep, ale na zaklade toho co bolo povedane mi to pride ze drep sa lisi nie az tak v zapojeni tej-ktorej partie ako skor v narokoch na flexibilitu, v tomto je iny a narocnejsi... Samozrejme zavisi to od stylu, ale ja porovnavam hlavne klasicky mrtvy tah a power squat.
"It never gets easier, you just go faster" (Greg LeMond)

Chickenleg
Příspěvky: 2
Registrován: 13. úno 2013 17:42

KOLENA

Příspěvekod Chickenleg » 27. úno 2013 16:43

lidi mám u dřepu velkej problém prosím o radu, když je cvičím a to s jakoukoliv vahou tak mě praská v kolenech každý opakování jak když hoří oheň :D nic ale nebolí. Snažím se o co nejlepší techniku a Beru už dýl kloubní výživu flexit od nutrend ale moc to nepomohlo. Myslíte že můžu cvičit normálně dál? nechci si zničit kolena :)

Uživatelský avatar
Lofas
Supporter
Příspěvky: 2711
Registrován: 8. led 2011 23:41
Bydliště: Žilina-Kysucké Nové Mesto-Budatínska Lehota

Re: KOLENA

Příspěvekod Lofas » 27. úno 2013 16:51

Chickenleg píše:lidi mám u dřepu velkej problém prosím o radu, když je cvičím a to s jakoukoliv vahou tak mě praská v kolenech každý opakování jak když hoří oheň :D nic ale nebolí. Snažím se o co nejlepší techniku a Beru už dýl kloubní výživu flexit od nutrend ale moc to nepomohlo. Myslíte že můžu cvičit normálně dál? nechci si zničit kolena :)


mne praska v kolenach pri drepoch aj s BW už asi od 2hej triedy na zakladke.. poznám vela ludí čo im to robí, a podla mna to je v pohode.. cvičim hlboke drepy snažíms a technicky, vahy dávam aké zvládnem, chodím až po 1RM a kolena ma zatím nebolia
_________________
Ak si niekto mysli,ze je lepsi ako ja nech zdvihne ruku.ja mu ju zlomim


Trhačky, a rukavice spôsobuju gynekomastiu !! znižuju TST a zvyšuju estrogen!!

Chickenleg
Příspěvky: 2
Registrován: 13. úno 2013 17:42

KOLENA

Příspěvekod Chickenleg » 27. úno 2013 17:00

Ok díky za bleskovou odpoved , taky to mám od malička ale poslední dobou me to vydesilo u nikoho jinýho sem to zatím neslyšel v takové míře a při každým opakování

Uživatelský avatar
pascal
Moderator
Příspěvky: 637
Registrován: 26. črc 2006 23:33
Bydliště: České Budějovice

Re: KOLENA

Příspěvekod pascal » 27. úno 2013 23:08

Chickenleg píše:lidi mám u dřepu velkej problém prosím o radu, když je cvičím a to s jakoukoliv vahou tak mě praská v kolenech každý opakování jak když hoří oheň :D nic ale nebolí. Snažím se o co nejlepší techniku a Beru už dýl kloubní výživu flexit od nutrend ale moc to nepomohlo. Myslíte že můžu cvičit normálně dál? nechci si zničit kolena :)

Vynechej bandáže, vyvaruj se příliš ostrého úhlu v koleni - tj. nedávat kolena moc dopředu. Malinko to koleno zatneš, tj. zapojíš ty stabilizátory pod jabkem, tím kolena zaskočí do žlábku. Jako první jdou dolů boky, ne kolena. Dřepuj, jako když sedáš na záchod. Správně provedený dřep ti stabilitu kolena zlepší...Taky mi kolena křupou celý život (luxace čéšek), dřepovat můžu. Na to ti žádná kloubní výživa nepomůže, je to fyziologický, když nebolí, je to ok.

Uživatelský avatar
Mwerte
Příspěvky: 213
Registrován: 6. pro 2006 15:41

Příspěvekod Mwerte » 28. úno 2013 10:57

Mám stejnou zkušenost, jak píše pascal. Taky mi od mala křupou, ale vypozoroval jsem, že když kolena zatínám, tak se i povede, že nekřupou vůbec - nejlíp se to zatínání nacvičuje s BW. Jinak si myslím, že to platí pro všechny klouby.


Zpět na “Cviky”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti